+ Reply to Thread
Page 1 of 2 1 2 LastLast
Results 1 to 10 of 13

Thread: Aanradertje!! Cyborg R.A.T. 7

Senior Member WhiteY is on a distinguished road WhiteY's Avatar
    Users Flag!

Enschedeeeeh
    Post Thanks / Like
    Downloads
    0
    Uploads
    0

Aanradertje!! Cyborg R.A.T. 7

Cyborg R.A.T. 7 Review

Waarom heb ik de Cyborg R.A.T. gekocht? Ik heb de Cyborg R.A.T. 7 muis gekocht, omdat dit de eerste en enige muis is die je zelf kan aanpassen aan het formaat van je hand om daarmee dus de best mogelijke comfort zone te vinden. De muis werd al meer dan een half jaar geleden aangekondigd en de release datum is ook al tig keer uitgesteld vanwege productie problemen. Maar omdat ik toch een goede gamemuis wou, heb ik een paar maanden terug de Razer Mamba gekocht. Toen uiteindelijk de R.A.T op de markt verscheen kon ik het toch niet laten om de muis te kopen. Dus ik zal ook in de review de R.A.T. 7 en de Mamba vergelijken. R.A.T. staat trouwens voor "really awesome technologie".

Uiterlijk
    Over smaak valt natuurlijk te twisten, maar persoonlijk vind ik de R.A.T. 7 muis een strak futuristisch uiterlijk hebben. De R.A.T. wordt ook wel vaker vergelijken met een Transformer. Het uiterlijk van de muis opzichzelf is al totaal uniek. De onderkant van de muis is van metaal wat de muis een solide look geeft.

Bouwkwaliteit
    Op een of andere manier komt de muis toch nog een beetje prototypeachtig over. Het is mij opgevallen dat de muis niet helemaal vlak blijkt te zijn aan de onderkant waardoor de muis een beetje waggelt op mijn Razer Vespula muismat. De materialen die gebruikt zijn komen niet echt stevig over, vooral de te vervangen onderdelen komen erg breekbaar over. Dus het is aan te raden om wanneer je de ideale comfort hebt gevonden zo min mogelijk aan de muis te sleutelen om zo de levensduur van de muis te verlengen.

Customizable features
    De mogelijkheden van deze muis zijn echt ongekend! Bij de muis wordt een metalen doosje met accessoires geleverd, daarmee kun je de muis naar eigen smaak en comfort aanpassen. Bij de muis zit een tooltje onder de palm rest waarmee je de thumb rest verder naar voren of naar achteren kan afstellen (handig voor wanneer een lange duim hebt). Ook kan de thumb rest meer naar links afstellen zo dat je een bredere grip krijgt. verder kun je de palm rest verwisselen met één van de drie meegeleverde palm rests, waaronder; één standaard, één met rubber voor betere grip en een dikkere verhogende palm rest. De palm rest is ook naar voren en naar achteren af te stellen om zo de lengte van de muis aan te passen (heb ik niets aan met mijn kleine handen). Met de meegeleverde gewichtjes is de muis zwaarder te maken, al vind ik dit persoonlijke nutteloos omdat de muis van zichzelf al behoorlijk zwaar is. Wat deze muis ook echt uniek maakt is de pinkie rest, waar je letterlijk je pink op kan laten rusten met als voordeel dat geen last krijgt van dat je pink over de muismat heen sleept (pinkie drag) naar urenlange game sessies. Ook de pinkie grip is met nog twee andere te verwisselen. Omdat ik vrij kleine mannen handen heb en de muis in de kleinste stand voor mij al redelijk groot is, gebruik ik de muis in de kleinste/kortste stand. Dus mensen die gemiddeld tot grote handen hebben zullen het meeste profijt hebben van de in lengte verstelbare palm en thumb rest.

Knoppen
    Op de thumb rest zit een precision aim knop, wanneer je deze ingedrukt houd wordt de snelheid (dpi) van muis vertraagd. Dit is dus ideaal voor shooters wanneer je b.v. aan het sniperen bent. Een DPI knop met 4 dipi settings. Een knop waarmee je tussen 3 profielen kan switchen. Je hebt ook nog een thumb scrol maar daar heb ik nog geen nut voor gevonden maar hier kan een functie aan verbonden worden met de meegeleverde software. De rest van de knoppen is wel bekend.

Software
    De meegeleverde software bied alle mogelijkheden om de muis naar wens af te stellen, zoals de DPI modes, de knoppen, macro's enz. De precision aim knop is in te stellen op hoeveel % je van de DPI mode wilt gebruiken bv. 40% van de 1400 DPI = 560 DPI als de knop ingedrukt wordt gehouden. De software werkt kortom goed en alle setting worden direct na het instellen toegepast.

Razer Mamba vs Cyborg R.A.T 7
    De grootste overeenkomst is de 5600 DPI twin eye laser van Philips die in beide muizen zit. Dus qua motion tracking zouden ze even goed moeten presteren. De grip/ergonomie van beide muizen zijn fijn, al moet ik nog wel een beetje wennen aan de R.A.T. Het is mij wel opgevallen dat de Mamba veel soepeler en geluidloos over de mat heen glijd terwijl de R.A.T. meer weerstand lijkt te geven, ook maakt de R.A.T. meer geluid met het glijden over de mat. De Mamba is natuurlijk draadloos (slechte accuduur) terwijl de R.A.T. 7 dat niet is. Het uiterlijk van de Mamba vind ik denk ik toch wel strakker en mooier dan die van de R.A.T.. De voordelen van de R.A.T. zijn uiteraard de mogelijkheden die deze muis extra bied, zoals: de precision aim knop en de mogelijkheid om de grip van de muis aan te passen naar wens en smaak. Ook de pinkie rest vind ik een groot +punt.

Conclusie
    Wil je een muis met ongekende customizeble features dan neem je de R.A.T 7. Geef je niet om toeters en bellen en wil je graag een goede draadloze solide gamemuis dan neem je de Mamba.

Negatieve eigenschappen: -Onderkant van de muis is niet volledig vlak
    -Bouwkwaliteit van de losse onderdelen
    -Geeft soms het idee dat de muis een prototype is
    -Prijs

Positieve eigenschappen: +Het customizen van de muis
    +Precision aim knop
    +Driver/software
    +Uniek uiterlijk
    +Pinkie rest
    +meegeleverd metalen doosje met accessoires

Super Moderator Rob is on a distinguished road Rob's Avatar
    Users Flag!

Hoogerheide
    Post Thanks / Like
    Blog Entries
    2
    Downloads
    3
    Uploads
    1
    Ze zeggen wel eens van een "huisdier" dat ie op zijn baasje gaat lijken !!!!!!!!!!!!

[DFP] Elite Member Sasori is on a distinguished road Sasori's Avatar
    Users Flag!

Eeklo City
    Post Thanks / Like
    Downloads
    6
    Uploads
    0
    Witte

Bij negatieve dingen staat de prijs .
    Wat kost die dan ?

Ik zelf heb een logitech g9 en heel tevreden .

Proud to be a Belgian Die Hard Motherfucker !!
    Proud of my Belgian legacy !!

Users Flag!

Enschedeeeeh
    Post Thanks / Like
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Je hebt 4 verschillende modellen Kriske..

Namelijk de R.A.T 3,5,7 en 9.

De 3 is het instapmodel die 3200dpi heeft en waarbij niets verstelbaar is en kost bij Alternate (niet de goedkoopste) 44,99€

De 5 is het tussenmodel die 4000dpi heeft en waarvan alleen de palmrest verstelbaar is. De prijs van deze is 59.90€

De 7 is het meest uitgebreide model, heeft 5600dpi en is (lees review) op verschillende manieren verstelbaar. De prijs is 79,90€

De 9 heeft exact dezelfde specs als de 7, alleen deze is draadloos en kost 119,90€

En als special is er ook nog een 'BlackOps Edition' die dezelfde specs heeft als de R.A.T.7, behalve een verstelbaar duim mechanisme..
    Gyver heeft deze uitvoering ook aangeschaft en de prijs van dit schatje ligt ongeveer rond de 99€.

Ik loop ook nog met het idee in mijn hoofd om het bijpassende toetsenbord (de Cyborg V.7) er ook bij te nemen maar dat is nog niet goedgekeurd door de 'eindbaas'....

Administrator Dominator is on a distinguished road Dominator's Avatar
    Users Flag!

124
    Post Thanks / Like
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Quote Originally Posted by WhiteY View Post
    De 3 is het instapmodel die 3200dpi heeft en waarbij niets verstelbaar is en kost bij Alternate (niet de goedkoopste) 44,99€
    € 40,34

De 5 is het tussenmodel die 4000dpi heeft en waarvan alleen de palmrest verstelbaar is. De prijs van deze is 59.90€
    € 56,39

De 7 is het meest uitgebreide model, heeft 5600dpi en is (lees review) op verschillende manieren verstelbaar. De prijs is 79,90€
    € 78,06

De 9 heeft exact dezelfde specs als de 7, alleen deze is draadloos en kost 119,90€
    € 98,69

Prijzen van Azerty.nl incl verzending! ik ga ook de eindbaas ff spammen voor een 7....

Users Flag!

Eeklo City
    Post Thanks / Like
    Downloads
    6
    Uploads
    0
    En wat kost het keyboard ?

Administrator Dominator is on a distinguished road Dominator's Avatar
    Users Flag!

124
    Post Thanks / Like
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Quote Originally Posted by Sasori View Post
    En wat kost het keyboard ?
    Verkrijgbaar voor € 82,94

Banned Rhoov is on a distinguished road Rhoov's Avatar
    Users Flag!

Rotterdam
    Post Thanks / Like
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    de rat 9 met toetsen bord en mousepad is 169..

Users Flag!

Eeklo City
    Post Thanks / Like
    Downloads
    6
    Uploads
    0
    82 euri amaai men kloten .
    Ook nie echt goedkoop en bied da da wa speciaal of nie echt ?

Users Flag!

Enschedeeeeh
    Post Thanks / Like
    Downloads
    0
    Uploads
    0
    Ik vind vooral dat hij een stuk sneller reageert dan mijn oude razertje en een groot voordeel is ook, dat als ik de dpi ingame wat hoger zet als ik bv een chopper of een tank instap, ik niet meer de hele muismat over hoef....

Ik had hem nog niet echt uitgeprobeerd toen ik hem meenam naar de LAN, dus ik had een beetje last van mijn hand achteraf. Niet zo gek als je dik 6 jaar met dezelfde muis speelt lijkt mij...
    Het is dud ff wennen aan de grip en het uiterlijk maar uiteindelijk heb ik geen spijt van de aanschaf..

+ Reply to Thread
Page 1 of 2 1 2 LastLast